EBYS DUYURUSU
Baromuzda Elektronik Belge Yönetim Sistemine geçilmiş olup
sistemle entegre çalışan meslektaşlarımıza özel E-DİLEKÇE aktivasyonu da
hizmetinize sunulmuştur.
Web sitemizdeki online işlemler menüsünden yönlendirilen
alana E-imzanız ile giriş sağlayarak Baroya gelmeden dijital ortamda E-imzalı
talep dilekçesi gönderebilir, belge talebinde bulunabilir ve aynı şekilde
başvurunuzu takip ederek E-imzalı olarak hazırlanacak olan işlem sonucuna
erişebilirsiniz.
Yine oluşturulan e-imzalı belgeler ve cevap yazıları hem web sitemizdeki doğrulama alanından hem de https://dogrulamasivasbarosu.e-klm.com.tr adresinden doğrulanabilir.
SİSTEM NASIL ÇALIŞIR
OTURUM AÇMA
1 – Web Sitemizde bulunan ONLİNE İŞLEMLER menüsünden ilgili belge talebi
seçilir.
2 - İlgili seçim gerçekleştirildikten sonra oturum açma alanına yönlendirileceksiniz.
3 – Oturum açma alanında T.C. Kimlik Numarası girişi yapıldıktan sonra
E-İMZA kısmı tıklanır.
4 – E-İmza alanına tıkladıktan sonra tıpkı Uyap Avukat Portal da olduğu
gibi bilgisayarınızın sol alt tarafına bir JAVA uygulaması yüklemesi için bir
dosya inecektir. İlgili dosya indirildikten sonra açılır ve kurulum
tamamlanır.
5 – Kurulum tamamlandıktan sonra şifre ekranı otomatik olarak açılacaktır.
Bu aşamada e-imzanız bilgisayarınızda takılı olmalıdır. Uygulamada imzanızı ve
adınızı gördükten sonra e-imza şifrenizle E-dilekçe sistemine giriş sağlanır.
BAŞVURU AŞAMASI
1 – Oturum açma işleminden sonra ekli görseldeki ekran gelecektir. BAŞVURU YAP ekranına tıklanır.
2 – Başvuru Yap ekranına tıklandıktan sonra Başvuru Konusuna ilişkin
modüllerin bulunduğu ekli ekran gelecektir. Başvuruya esas konu tıklanır.
3 – Başvuru konusu belirlendikten sonra ekli görseldeki Başvuran
Bilgileri gelir. Burandan EKLE butonuna tıklanarak ilgili zorunlu alanlar doldurulur
ve ekran altında bulunan kaydet butonuyla kaydedilir. . (Baro Sicil No, TCKN,
Cep Tel, Adı ve Soyadı gibi)
4 – Başvuran bilgileri girişi tamamlandıktan sonra Başvuru durumuna göre
bazı ekranlarda ZORUNLU ALANLAR bulunmaktadır. Zorunlu alan varsa doldurulması
ya da evrak eklenmesi gerekmektedir. Zorunlu alanlar doldurulmadan İLERİ butonu
aktif olmayacaktır. (örnek: Adli Yardım Fatura Ödeme Talebi) Zorunlu
doldurulacak alan yoksa İLERİ tıklanır.
5 – İleri butonuna tıklandıktan sonra Dilekçeniz Otomatik Olarak Oluşacak
ve karşınıza ekli ekran belirecektir. Burada otomatik olarak oluşturulan
dilekçesini görüntüleyebilirsiniz. Ön izlenen dilekçede yazan bilgilerde (Başvuran
bilgileri için) hata yok ise ekrandaki EVET kısmına tıklayarak dilekçenin
e-imza aşamasına geçeceksiniz.
6 – Evet ile ilerledikten sonra tıpkı oturum açmada olduğu gibi
bilgisayarınızın sol alt tarafına bir uygulama inecektir. JAVA uygulamasını
çalıştırarak e-imza ekranına ulaşacaksınız. Uygulama tarafından Bilgisayarınıza
takılı e-imza tanıması tamamlandıktan sonra şifre girilir. İmzala butonu
tıklandıktan sonra işlem özeti ekranı altında ONAYLA butonu tıklanması ile
başvuru sonuçlandırılır ve başvuruya ilişkin bilgilendirme SMS i başvuru
bilgilerinde sisteme girilen cep telefonuna gönderilir.
BAŞVURU TAKİP
1 - Onaylanan başvuru başvuru takip ekranından takip edilebilir. Başvuru
henüz sonuçlandırılmamış ise Ekranda DEVAM, sonuçlanmış ise BİTTİ olarak
gözükür.
2 - Başvuru sonuçlanmış ise Belge görüntüle ekranından ilgili başvuru
sonucuna veya cevap yazısına ilgili yazı işaretlendikten sonra BELGE İNDİR butonu ile e-imzalı cevap
yazısına / talep edilen belgeye ulaşılabilir.
Baromuza ve Tüm Meslektaşlarımıza Hayırlı Olsun.